הקבינט אישר שימוש ברובה "רוגר" בירושלים והחמרת הענישה למתפרעים

ישראל פריי 1 Comment on הקבינט אישר שימוש ברובה "רוגר" בירושלים והחמרת הענישה למתפרעים
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on חדשות השבת: חילופי אש בצפון; תקיפות בחאן יונס

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למרות הקשיים המשפטיים, הממשלה מנסה למצוא דרכים להתמודד עם המהומות בירושלים. הקבינט המדיני-בטחוני התכנס היום, וסימן את מתווה הפעולות. ראש הממשלה, נתניהו אמר בפתח הדיון: "אנחנו מתכוונים לשנות את הנורמה שהתבססה כאן, שבמדינת ישראל אפשר להשליך את החפצים הקטלניים והרצחניים הללו ללא מענה וללא סיכול. זה ישתנה".

נתניהו התייחס למצב המתוח בהר הבית: "אני מבקש לומר דבר מה נוסף על הר הבית, אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, לא אנחנו מפרים אותו, כל האמירות שמפזרים על כוונתו לפגוע במקומות הקדושים לאיסלאם הם הבל הבלים, לא אנחנו משנים את הסטטוס קוו, מי שמכניס מטעני צינור עם חנ"ם (חומר נפץ) למסגדים הם אלה שמשנים את הסטטוס קוו. אנחנו כמובן נפעל לשמור על החוק, על הסדר, על השקט, אנחנו אומרים זאת לכל שכנינו ואנחנו קוראים גם לרשות הפלסטינית להפסיק את ההסתה הפרועה".

הקבינט החליט על לחימה חסרת פשרות במיידי אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים שמסכנים חיי אדם, באמצעות:

1. חידוד הנחיות פתיחה באש והעברתן לשוטרים: א. אישור להשתמש ברובה "רוגר". ב. פירוט התרחישים בהם מוצדק יהיה לפתוח באש במקרים בהם קיימת סכנת חיים מוחשית ומידית לשוטר או לאזרח והמגבלות הרלוונטיות.

2. החמרת צעדי ענישה באמצעות חקיקה: הטלת עונשי מינימום בשיעור של 1/5 מהעונש המקסימלי (4 שנים) שעשוי להגיע עד 20 שנה.

3. נקיטת צעדים לענישת קטינים מיידי אבנים, בקת"בים וזיקוקים והוריהם, ולכלל זה מאסר וקנסות על קטינים בגילאי 14-18 ועל הוריהם. וכן, שלילת קצבאות עבור קטינים במאסר.

כמו כן תיבחן משפטית האפשרות להטיל קנסות מינימום על הורי קטינים בגילאי 12-14 ולהטיל ערבון למשך שנה על הורים של קטינים מתחת לגיל 12.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בתמונה למעלה כולם נדחפים